עומד לבצע שיפוץ ? מהו התהליך הבטוח?
ב.צ.ת אילון נותנת שירות ליווי מהנדס בניין לצורך שיפוץ.

בשלב הראשון מומלץ לבחור מעצב/ת פנים או אדריכל/ית.
בעזרת המעצב תחליטו על תכנון פנים חדש של המבנה, לפי הצרכים שלכם.
סביר להניח שתקבלו מספר אפשריות עיצוב ותוכלו לבחור או לשלב ביניהם.
עיצוב הפנים חייב להתחשב במצב הקונסטרוקציה של המבנה אותו אתם משנים.

בשיפוץ בו משנים קירות, יש להיעזר בשירותיו של מהנדס בניין. המהנדס, לאחר שיגיע למבנה עם המעצב, יבדוק את השינויים כולל הריסה ובנייה ויחליט האם ניתן וכיצד לבצע אותם. במידה וניתן, ינפיק המהנדס אישור על בטיחות השיפוץ מבחינת קונסטרוקציה. במידה ולא ניתן לבצע חלק מהרעיונות של המעצב, יש לבצע את השינויים הדרושים בתכנון.
חשוב לציין שהמעצב, בד"כ מודע לנושא הקונסטרוקציה. יחד עם זאת, לעיתים הפיתרון ההנדסי עלול להיות מסוכן ו/או יקר מידי, דבר שהופך את התכנון ללא כדאי ללקוח.

למידע נוסף והזמנות התקשרו 077-3210345 או פנו בדוא"ל tomer@bzt.co.il

דוגמא לתהליך הליווי של מהנדס בניין בדירה אותה שיפצו באזור המרכז לאחרונה:
פגישה ראשונה: המהנדס הגיע לפגישה עם הלקוחות ומעצבת הפנים. המעצבת הביאה עימה את תוכניות ההריסה ואת תוכניות הבניה החדשות. המהנדס בדק איתה את כל השינויים באופן סיסטמתי, קיר אחר קיר, קורות ועמודים. לאחר שנתן דגשים (דגשים אותם הוא מעביר אח"כ בכתב לכל הגורמים) ואישר את תוכנית ההריסה, החל לעבור על תוכניות הבניה. בתוכנית זו, ביקשה המעצבת להוסיף קירות באזורים שונים. המהנדס ביצע בדיקת קונסטרוקציה, חישב את העומסים ונתן הנחיות מדויקות על מיקום הקירות וכן קבע את עובי הבלוק בו ישתמש הקבלן.

לאחר הפגישה מוציא מהנדס בניין הנחיות כלליות בכתב לקבלן כולל דגשים.
פגישה שנייה: המהנדס מגיע לפגישה עם הקבלן. מוודא שההנחיות והדגשים בוצעו. הנחיות כגון: ניתוק החשמל ועבודה עם נקודת חשמל חיצונית, בוצע שרוול פינוי פסולת למכולה, קיים חוזה עם אתר פסולת מורשה ועוד. המהנדס עונה לשאלות הקבלן.

ליווי מהנדס בניין בפרויקט בו מבצעים שינויים גדולים הינו חשוב גם בשל הצורך בפתרון בעיות, שעלולות להתעורר תוך כדי עבודה. דוגמא: הפרשי גובה, שינוי העומסים, ביצוע לא מקצועי של אחד מבעלי המקצוע המשפיע על הקונסטרוקציה. חשוב להתייעץ עם המהנדס טלפונית ואף להזמינו לביקור נוסף באתר ולא לקחת סיכונים מיותרים. עלות ליווי מהנדס בניין לשיפוץ בית או דירה אינה גבוה.