בחירת קבלנים:

בחירת קבלנים לבניה הינה תהליך חשוב ביותר. משרדנו ממליץ לבחור בקבלנים רשומים, המחזיקים בביטוח אחריות מקצועית. מאמר זה מתייחס לבחירת קבלן לבניית בית פרטי, תוספת בנייה או שיפוץ גדול. שלב בחירת הקבלן המבצע, קבלן שלד או קבלן מפתח הינו שלב חשוב ביותר בו הלקוח צריך לסגור חוזית את ההוצאה הגדולה ביותר בבניה. בחירת הקבלן מהווה לרוב צוואר בקבוק, כיוון שהיתר הבניה הנחשק, הינו בהישג יד או שכבר התקבל. אחרי כל הקשיים בהוצאת ההיתר, חזון הבניה נמצא קרוב מתמיד. בנקודה זו חשוב לקחת את הזמן, לבצע את המחקר בצורה המקצועית ביותר ולחפש המלצות על קבלנים, שהתקבלו מבעלי מקצוע אחרים או מבונים מרוציםמומלץ לבדוק לפחות שלוש הצעות מחיר מקבלנים שונים ולבדוק את צורת ההתנהלות שלהם, לבדוק את עבודותיהם באתרי הבניה ואת המחיר הסופי, פאושלי, אותו הם מציעים. בקשו לדבר עם לקוח. זכרו, שחלק מתמחור קבלנים קשור בזמינות שלהם לעבודה. קבלן שלד לדוגמה, אשר הצוות שלו אינו בונה, יהיה מעוניין לסגור עבודה גם על חשבון הקטנת הרווח שלו. הצעות המחיר אותם תקבלו ייתנו לכם מידע רב: תוכלו לראות כיצד מתייחס הקבלן למיזם שלכם, תלמדו על איכות השירות והתקשורת.


בענף הבניה בארץ, נהוגות שתי שיטות תמחור של קבלנים: 1. פאושלי, 2. לפי מטר מרובע.
1. פאושלי,השיטה הינה נוחה יותר עבור הלקוח, כיוון שהמחיר אמור להיות כולל את כל השירות וכך קל יותר, להשוות הצעות שונות של קבלנים. תמחור לפי השיטה השנייה עלול ליצור בלבול מכיוון שקבלנים מחשבים באופן שונה כמה מטר מרובע יש בבית. 

נושא התקציב: חשוב למצוא קבלן המתאים לצרכים שלכם. הגדירו את הצרכים החשובים: איכות ומקצועיות, לוח זמנים, מחיר, תקשורת וזמינות. במידה וחשוב לכם לשמור על התקציב, התייעצו עם מהנדס בניין מומחה, לגביי שיטות בנייה. כמו כן הגדירו סדר עדיפויות כגון מחיר לעומת איכות בנייה.

מומלץ בחום לעבוד עם עורך דין שילווה את תהליך המשא ומתן עם הקבלן מאחר ומדובר בסכומי כסף נכבדים. רצוי לציין בהסכם עם הקבלן על בונוס במקרה של הקדמה בזמן הבנייה ועל קנסות במקרה של איחור בלוח הזמנים.